جشنواره بزرگ نوروز 91 در كره جنوبی برگزار می شود
نوشته شده توسط : abbuse

به گزارش ایرنا، یك منبع خبری در سفارت ایران در سئول روز شنبه گفت: باتوجه به ثبت نوروز به عنوان میراث ملل در سازمان یونسكو، افكار عمومی كشورهای جهان از جمله كره جنوبی به مفاهیم این پدیده مهم فرهنگی و تاریخی بیش از گذشته توجه نشان می دهند.

وی با اشاره به استقبال مردم و موسسه های فرهنگی كره جنوبی از جشنواره نوروزی سال 90 در مناطق مختلف شهر سئول و درخواست مكرر نخبگان و جامعه فرهنگی و علمی این كشور گفت: نمایندگی جمهوری اسلامی ایران جشنواره نوروز 91 را نیز در كشور كره جنوبی و با میزبانی موسسه های فرهنگی و شهرداری های تعدادی از مناطق سئول و برخی از شهرهای این كشور برگزار می كند.

درنظر است در جریان برگزاری این جشنواره با اجرای بیش از هفت برنامه مجزا در بخش های مختلف پایتخت كره جنوبی و سایر شهرهای این كشور، فرهنگ نوروز كه مملو از نمادها صلح دوستی تاریخی جامعه ایرانی است ، معرفی و ترویج شود.

براساس گزارش های دریافتی، سفارت جمهوری اسلامی ایران در سئول همچنین با همكاری اداره كل امور ایرانیان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در نظر دارد تا علاوه بر برگزاری جشن نوروز مختص جامعه ایرانیان مقیم، با دعوت از گروه های مختلف فرهنگی كشورمان شامل گروه موسیقی و تعدادی از هنرمندان مشهور در چهار مركز هنری كره نظیر مركز هنرهای سنتی و دو دانشگاه مشهور این كشور، اقدام به اجرای برنامه های فرهنگی متعدد كند.

در این برنامه ها، علاوه بر اجرای هماهنگ گروه های موسیقی و نمایشی كشورمان و چیدمان هنری سفره هفت سین، استاد وكیلیان از ایران شناسان معروف به معرفی نمادهای نوروز خواهد پرداخت .

همچنین درنظر است تا در جریان چیدمان سفره هفت سین، بخش هایی از فرضیه تاریخی روابط ایران و كره جنوبی در عهد ساسانیان و شیلا نیز به نمایش درآید.

آساق ** 275 ** 2100





:: برچسب‌ها: سرگرمی , گربه ,
:: بازدید از این مطلب : 329
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: